100 sammu hetkeseis

Toredat 2019. aastat! Soovin kõigile 100 sammu mentoritele jõudu ja jaksu! Oleme projektiga poole peal, nii menteede arvult kui ajaliselt, ja projekti õnnestumine on suuresti meie kätes. Loodan, et saate menteedega kohtumistest inspiratsiooni ja kuhjaga positiivseid elamusi, see on ju peamine motivaator ja mõte tegutseda. Edu kõigile!

Aasta lõpp ja ja uue algus on aja maha võtmise, mõtisklemise (mis sai hästi tehtud, mida õpitud) ja uute eesmärkide seadmise aeg. Räägin teile, mis on minu viimased õppetunnid projektis “100 sammu tulevikku” ja mis edasi.

Projekt mentorkogemuse jagamise näol on suunatud kõigile Eesti alustavatele juhtidele. Peale käivitamist märkasime, et menteesid liitus korraga palju, tekkis ajutine mentorite puudus. Aga veelgi selgemalt joonistus välja, et sõna ei taha Raplamaast kaugemale sugugi levida – menteed tulid kõik Tallinnast ja selle ümbrusest. Jagasime juhatuses omavahel piirkonnad laiali, et võtta lisaks piirkondlikele arenduskeskustele ühendust ka teisi kanaleid pidi.

Õppetund üks

Raske oli leida teadlikku sõnumilevitajat Võru ja Põlvamaale, aga ka Lääne- ja Ida-Virumaale – raske oli leida inimesi, kel mentorluse kogemus ja ligipääs info levitamise kanalitele.

Õppetund kaks

Maakondlikud arenduskeskused jagasid infot oma uudiskirjas. Meie lootsime enamat – soovitusi ja otsekontakte.

Oli üks kena erand – Saaremaa. Kuressaare kutsus EMK oma ettevõtlikele inimestele korraldatavale innovatsioonipäevale. Saaremaa oli minu vastutada, nii et tegin plaani veeta asjalik päev Öslil. Üritusel osales üle 30 ettevõtja. Tutvustasin koda ja projekti, inimesed olid avatud, positiivsed, motiveeritud. Oli näha, et võeti teadmiseks, aga klõpsu, et kellele seda sõnumit edastada, ei käinud. Asusin uurima mis ja miks.

Õppetund kolm

Ärimentor, life coach, mentorlus, coaching – kõik tuttavad sõnad, aga arusaam, kes mille jaoks on või mida tegelikult mentor üldse teeb, on napid ja väga ühekülgsed. Levinum oli, et aitab äri laiendada, kontakte luua.

Õppetund neli

Kohtumisel sai arutletud, kes on mentor ja koots, kuidas protsess käib. Tõin näiteid, milliseid probleeme lahendatakse. Kõige suurem murekoht oli sõna PROBLEEM. Ma kohtan tagasiside ja mentorluse koolitusel tihti väiteid a la “meil ei ole probleeme”. Sama sõnum tuli Saaremaalt. Eestlase jaoks probleem on midagi suurt ja maailma parandamist vajavat; töökal ja tervel inimesel ei tohiks üldse probleeme olla.

Otsisime siis üheskoos uut sõna. VÄLJAKUTSE on muidugi parem, kuid siiski ei kanna kogu sõnumit ja teisi variante nagu ei leidnudki.

Usun, et igal mentoril hakkas siin nüüd mõte tööle, mida võiks ja peaks tegema. Vähim, mida mentor saab mentorluse levitamiseks teha, on levitada sõna oma kogemusest, mida me teeme ja kuidas see Sind ennast on toetanud. Senine parim töötav meediakanal on mentor ise: kui ma tean kedagi, kes teab midagi head mentorlusest, siis see ongi kõige parem soovitus ja motivaator mentori otsimiseks.

Peale nende õppetundide kogumist istusime meediatiimiga maha ja arutasime, mida 100 sammu projekti jaoks teha saame. Teeme protsessi tutvustavad videod ja püüame meediakajastust. Ärgitame mentoreid tegema otsepakkumisi menteedele. Kui Sul tuli nüüd idee mida veel teha saab, võta ühendust.

Iga mõte, mis ei ole rahaliselt ülemäära kulukas ja mahub ajaraami ning on suunatud lõppeesmärgi – 100 alustavale juhile mentorikogemuse jagamine – saavutamisele, on teretulnud.

Parim müügimees on mentor ja mentee ise. Jõudu meile, väljakutsed on ägedalt suured!

Ülle Susi

100 sammu projektijuht

2019-01-08T19:39:00+00:006. jaan. 2019|